ORGANIZACJA WYJAZDU INTEGRACYJNEGO, PODEJŚCIE PRAKTYCZNE, TRENDY W EVENTACH, RODZAJE IMPREZ
Event Manager: „Zapraszam do krótkiej podróży w czasie, proszę siadać i dobrze zapiąć pasy, startujemy!”
Jest rok 1998, jedna z czołowych polskich marek organizuje wyjazd integracyjny dla swoich pracowników. Plan imprezy jest dość prosty, czyli:
- kwaterunek w hotelu,
- obiad,
- spotkanie firmowe w sali konferencyjnej w celu podsumowania wyników za pierwsze półrocze,
- chwila czasu wolnego na odświeżenie się po podróży i konferencji,
- kolacja bankietowa i…no właśnie, to byłoby chyba na tyle, jeśli chodzi o standardowy wyjazd integracyjny z tamtych czasów. Jak toczyły się dalsze losy uczestników łatwo przewidzieć, biesiadne spotkania zakrapiane alkoholem były naturalną formą animacji czasu na wyjazdach integracyjnych. Na szczęście to już przeszłość, a taka forma wyjazdów powoli zanika.
Event Manager: „Myślę, że powinniśmy wracać, nic więcej tutaj nie zobaczymy, no to lecimy!”.
Jest rok 2015, jedna z czołowych polskich marek organizuje wyjazd integracyjny dla swoich pracowników. Plan wyjazdu jest mówiąc delikatnie dość napięty:
- kwaterunek w hotelu,
- obiad,
- spotkanie firmowe w sali konferencyjnej w celu podsumowania wyników za pierwsze półrocze,
- gra terenowa uwzględniająca elementy team building, podziału na zespoły, współpracy uczestników w osiągnięciu wspólnego celu.
- analiza przeprowadzonej gry przy udziale psychologa, wyciągnięcie wniosków, podsumowanie.
- Kolacja bankietowa połączona z wieczorem tematycznym pt: „Impreza francuska”. Ponad 3h program uwzględniający występy artystyczne, interaktywne konkursy dla uczestników, naukę tańca. Na stołach specjały kuchni francuskiej, a wszystko przeplatane błyskotliwym komentarzem prowadzącego. Program zamyka występ gwiazdy i głośne brawa uczestników na stojąco!
Na pierwszy rzut oka oba wydarzenia są prawie takie same, ale prawie robi wielką różnicę. Tutaj słowo prawie oznacza ewolucję świadomości u klientów oraz agencji eventowych, oznacza o wiele bardziej rozbudowane produkty eventowe, oznacza ciekawsze animacje czasu i przede wszystkim działania mające na celu „integrację” uczestników. Ktoś powie: wszystko rozumiem, ale gdy ludzie razem „biesiadowali”, to również się integrowali. Oczywiście, że tak, ale czy integracja ograniczona do wspólnego posiłku zakrapianego alkoholem da firmie wymierne korzyści? Nie liczyłbym na to. Z pełną świadomością i 10 letnim stażem w branży MICE postawiłbym na sprawdzone, rozbudowane i ciekawe programy animacji czasu: gry fabularne, gry terenowe, szkolenia interaktywne, zabawy psychologiczne, występy artystów, koncerty muzyczne. Te elementy niosą ze sobą ładunek pozytywnej, kreatywnej, motywującej energii, która wyzwala w nas chęć zbliżenia się do kolegów z pracy, lepszego poznania się i spędzenia czasu w sposób ciekawy, twórczy. Spędzenia czasu w taki sposób, żeby każdy z uczestników po powrocie do domu mógł powiedzieć, że wyniósł coś z wyjazdu integracyjnego dla siebie. Nauczył się czegoś, co mu pomoże, poznał lepiej swoich kolegów z pracy, wsiąknął w ciekawą tematykę animacji, poznał lepiej siebie i swoje możliwości czy też przełamał bariery, jakie go blokowały!
ZŁA RENOMA INTEGRACJI CZY ROSNĄCY PRESTIŻ FIRMY?
Wiele osób zastanawia się, dlaczego imprezy integracyjne mają złą renomę, a zarazem ich ilość zwiększa się z roku na rok, czy nie jest to jakiś paradoks? Nie jest, ponieważ dzisiejsze imprezy integracyjne to nie film „Wyjazd integracyjny„, tylko pieczołowicie zaplanowane wydarzenia, które mają konkretne cele. Można zorganizować wyjazd integracyjny i wypełnić go działaniami motywującymi typu szkolenie, spotkanie z kimś
wyjątkowym, gra psychologiczna w opcji team building. Można przygotować program, który pozwoli uczestnikom przełamać własne lęki, znieść wewnętrzne bariery. Można zorganizować wyjazd integracyjny w opcji CSR (Corporate Social Responsibility) i zebrać podczas niego pieniądze na szczytny cel. Można odkryć przed uczestnikami nieznaną dotąd kulturę dalekiego kraju i zabrać ich w podróż pełną emocji. Przez turystykę motywacyjną, (incentive travel) można także powiedzieć pracownikom „firma Wam dziękuje, jesteście świetni w tym, co robicie” albo zorganizować warsztaty pierwszej pomocy obudowane w ciekawy scenariusz fabularny. We wszystkich powyższych sytuacjach pojawiają się konkretne korzyści z organizowanej imprezy:
Szkolenie motywacyjne, gra psychologiczna.
- Korzyści dla uczestników: motywacja, lepsze poznanie siebie, edukacja.
Ekstremalny scenariusz terenowy.
- Korzyści dla uczestników: przełamanie barier psychologicznych, wyzbycie się lęków, nabranie pewności siebie, nauka po przez zabawę.
Piknik charytatywny z zabawami.
- Zbiórka pieniędzy na szczytny cel.
- Poznanie nieznanej kultury, poznanie ciekawych historii, skosztowanie kuchni z innego rejonu świata.
Wyjazd incentive, czyli elitarna forma integracji.
- Wynagrodzenie najlepszym pracowników za pracę i trud, jaki włożyli w osiągniecie celów korporacyjnych.
Warsztaty pierwszej pomocy, tańca, warsztaty gotowania, grania na instrumentach.
- Edukacja po przez zabawę.
Jak widać imprezy integracyjne mogą stać się skutecznym narzędziem wzbogacającym i usprawniającym życie niejednej firmy. Mogą pomóc w wielu trudnych momentach życia korporacji. Pomagają integrować, rozwijają uczestników, budują nowe relacje oraz uczą nowych, ciekawych form spędzania czasu. A jeśli to wszystko nie jest realizowane w wystarczającym stopniu, wystarczy zmienić dotychczasową formę wyjazdów integracyjnych, a na pewno każdy zauważy diametralną różnicę. Istnieje przy tym jeszcze jeden bardzo istotny aspekt, dobrze zaplanowany event firmowy to automatyczny sukces każdego działu marketingu, a co za tym idzie rosnący prestiż firmy. Czy to nie jest to budujące, gdy czyta się, że jedna z czołowych firm w Polsce organizuje eventy CSR lub wysyła swoich najlepszych pracowników na elitarne wczasy?
Każdy, kto myśli o pracy w takiej firmie ma kolejny powód żeby starać się o nią jeszcze bardziej, a kontrahenci takiej firmy dostają jasny sygnał, że „tam sprawy mają się dobrze” i warto z kimś takim współpracować i trzymać się takiej marki. Chyba nie trzeba już nikomu udowadniać, że poprzez imprezy integracyjne można kreować pozytywny wizerunek firmy. Eventy firmowe to nowe, skuteczne i niczym nieograniczone narzędzie w rękach przedsiębiorców, a co najważniejsze spełniające oczekiwania uczestników spotkań.
JAK ZORGANIZOWAĆ UDANY WYJAZD INTEGRACYJNY?
Przede wszystkim należy rozpocząć od działań związanych z planowaniem wydarzeń (meeting planning). Nie jest tajemnicą, że skrupulatnie zaplanowane wydarzenie daje dorodne owoce w momencie realizacji. Im więcej aspektów zostanie uszczegółowionych i omówionych wcześniej, tym mniejsze ryzyko, że coś pójdzie nie po naszej myśli. Zatem „stelaż” dobrej imprezy integracyjnej to zawsze ten sam zestaw elementarnych składników, „kręgosłup” eventu , który składa się z poniższych zagadnień:
- Nadrzędny cel wydarzenia: integracja, szkolenie, uroczystość, konferencja, turystyka, promocja.
- Dodatkowe cele wydarzenia: to może być każdy z celów nadrzędnych oraz dodatkowe, typu nauka przez zabawę, skorzystanie z ciekawych atrakcji, wyzwolenie pozytywnych emocji, przeżycie czegoś wyjątkowego itp.
- Liczba osób, która będzie brała udział w wydarzeniu.
- Termin lub terminy alternatywne.
- Ilość noclegów, czyli informacja o tym, czy będzie nam potrzebny obiekt hotelarski czy może wystarczy nam do wydarzenia obiekt bez miejsc noclegowych.
- Rodzaj transportu, indywidualny (samochody), autokarowy, kolejowy, lotniczy.
- Uczestnicy wyjazdu: pracownicy firmy, kontrahenci, managerowie a może klienci.
- Czy wśród uczestników są osoby niepełnosprawne?
- Czy wśród uczestników są wegetarianie, weganie?
- Ubezpieczenie, NW – jaki rodzaj pod wybrane atrakcje.
- Jaki rejon wchodzi w grę, gdzie będziemy szukali obiektu hotelarskiego/restauracji. Musimy zdecydować się, czy chcemy jechać w góry czy może nad jezioro. Może interesuje nas wyjazd zagraniczny lub chcielibyśmy nauczyć się nurkować, co wiąże się z konkretnym miejscem, gdzie można przeprowadzić taki event.
- Kategoryzacja hotelu, czyli jaka liczba gwiazdek hotelu nas interesuje
- Jaki koszyk usług dodatkowych w hotelu jest wymagany (np: SPA, Wellness, boiska, dostęp do wody).
- Jaki rodzaj pokoi będzie potrzebny naszej grupie: jedynki, dwójki, trójki.
- Jakiego rodzaju atrakcje wchodzą w grę: gra terenowa, rejs statkiem, wieczór tematyczny itp.
- Jaki mamy budżet na całość wydarzenia, to bardzo istotny element determinujący resztę ustaleń.
- Jak ma wyglądać wstępny program eventu, ile ma uwzględniać posiłków, jakie mają być główne ramy czasowe itd.
- Co będzie największą atrakcją wyjazdu, najważniejszym elementem, do którego będziemy dążyć? Może to być występ wybitnego motywatora, wieczorna impreza tematyczna, zajęcia outdoor.
Pełna lista pytań, jakie pojawią się podczas planowania wydarzeń może okazać się o wiele większa, przy złożonych projektach sięga kilkuset pozycji, które muszą zostać wcześniej wyjaśnione i dobrze zaplanowane. Jak widać to najważniejszy etap całości prac nad eventem, złe lub niedokładne planowanie może zwiastować poważne problemy podczas realizacji wydarzenia. Warto również wspomnieć o tym, że każda agenda powinna posiadać PLAN B, czyli opcję na wypadek złej pogody, opóźnienia w dotarciu na miejsce, przesunięć w programie czy innych zdarzeń losowych, jakie mogą zaburzyć nasz program. Musimy być na nie gotowi i mieć świadomość, że dobry meeting planning pozwala wszystkim spokojnie spać.
Jest jeszcze bardzo ważna decyzja, jaka musi zapaść bez względu na powyższy zestaw pytań. Musimy zdecydować się, czy wyjazd integracyjny będziemy chcieli zorganizować sami, korzystając z wiedzy działu marketingu, promocji czy też kadr w naszej firmie, czy zlecimy całość prac nad przygotowaniem imprezy profesjonalnej agencji eventowej czy też zorganizujemy incentive przez biuro podróży. Oczywiście w przypadku, kiedy firma chce zorganizować grupowe wydarzenie po raz pierwszy w historii swojej działalności i nie posiada w tej materii doświadczenia, odpowiedź nasuwa się sama. Nikt z nas, kto nie jest mechanikiem samochodowym, nie rozkręca silnika swojego auta by naprawić usterkę, bo po prostu się na tym nie zna i może pogorszyć sprawę a nie ją rozwiązać. Grono profesjonalistów z branży MICE (ang. Meetings, incentive, Conferences, Events), jest w stanie zaplanować oraz wykonać event we właściwy sposób. Co więcej, coraz częściej mamy do czynienia z wyspecjalizowanymi agencjami w organizacji konkretnych wydarzeń, czyli na rynku można spotkać firmy specjalizujące się w grach team building, wielkich kongresach czy też atrakcjach typu outdoor. Daje nam to pewność, że mamy do czynienia z organizatorem, który zna się na swojej pracy i na pewno świetnie poradzi sobie z otrzymanym zleceniem. Oczywiście każdą firmę eventową należy sprawdzić pod kątem wiarygodności, przeanalizować ofertę, stronę www agencji, dotychczasowe realizacje oraz referencje. Ta zasada obowiązuje w każdej branży i tutaj również powinna być przestrzegana.
JAKI MODEL EVENTU WYBRAĆ W ODNIESIENIU DO NASZEJ FIRMY?
Na polskim rynku eventowym funkcjonuje już dość duża ilość świadomych klientów. Około 60-70% firm zlecających organizację wydarzeń wie, czego szuka lub wie, w jakim kierunku chciałoby iść. Jest natomiast odsetek podmiotów, które chciałyby zorganizować wydarzenie firmowe, ale nie zapadła decyzja, o jakim charakterze ma to być event. Czyli „chcę, ale nie wiem, z czego mogę skorzystać i jak to zrobić”. Oczywiście praca agencji eventowych to wskazywanie kierunków działania, przedstawianie możliwości oraz elementów, z jakich można zbudować dane wydarzenie. To bardzo pomoże, a na pewno nie zaszkodzi niezdecydowanym.
Żeby obrać właściwy kierunek musimy zajrzeć do „szkieletu eventu” jaki pojawił się w poprzednim rozdziale i określić trzy podstawowe aspekty: cel, ilość osób, termin-ilość dni, budżet. Te cztery pozycje są głównymi determinantami w procesie decyzyjnym, który ma wskazać nam kierunek poszukiwań. Sprawa jest dosyć prosta i można przedstawić ją za pomocą tabeli zawierającej podstawowe typy wydarzeń dla grup:
RODZAJ WYDARZENIA: | PODSTAWOWA CHARAKTERYSTYKA: | NA CZY TO POLEGA: | PRZYKŁADY | KORZYŚCI DLA GRUPY:
|
| Średni czas realizacji: 1-2 dni. Ilość osób: 5-200. Cel: Motywacja do pracy, podniesienie kwalifikacji. Przedział kosztów: 1.500 – 25.000 (PLN). | Wykłady, ćwiczenia, warsztaty praktyczne i teoretyczne. | Szkolenia motywacyjne. Szkolenia sprzedażowe Szkolenia specjalistyczne | Podniesienie kwalifikacji zawodowych. |
GRY I ZABAWY ZESPOŁOWE (team building, team working) | Średni czas realizacji: 1-2 dni. Ilość osób: 5-150. Cel: Team work, integracja. Przedział kosztów: 2.000 – 25.000 (PLN). | Praca zespołowa z elementami rozrywkowymi. | Gra fabularna o charakterze kryminalnym. LARP – wcielanie się w postaci rodem z powieści fantasy. Gra miejska – gra terenowa z mapą miasta. Escape room – logiczne zagadki. | Zbudowanie i pogłębienie, relacji między członkami zespołu. Wzrost poziomu współpracy w grupie. Nauka po przez zabawę. |
| Średni czas realizacji: 1-3 dni. Ilość osób: 5+ Cel: Przełamywanie barier, rozrywka, integracja, promocja, rekreacja. Przedział kosztów: 2.000+ | Udział w niestandardowych zabawach terenowych, sportach ekstremalnych czasami niebezpiecznych. | Wyprawa offroad. Parki linowe. Dmuchane atrakcje. Żeglowanie. Scenariusze surivival. Pikniki firmowe. | Przełamanie psychicznych barier. Nauka nowych umiejętności. Niekonwencjonalna turystyka. Rozrywka i rekreacja.
|
IMPREZY PROMOCYJNE
| Średni czas realizacji: 1 dzień. Ilość osób: 20-200. Korzyści: Promocja firmy, budowanie prestiżu marki, reklama. Przedział kosztów: 10.000 + (PLN). | Udział w wydarzeniu o charakterze biznesowym. Poznanie nowych produktów danej firmy, strategii rozwoju. Możliwość nawiązania współpracy z nowymi kontrahentami. | Wprowadzenie na rynek nowych produktów np. samochodu. Wejście firmy X na giełdę. 20 lecie firmy produkcyjnej. Zdobycie nowych rynków zbytu. Wszelkie ważne wydarzenia dla danego podmiotu.
| Pozyskanie nowych partnerów biznesowych. Pozyskanie sponsorów. Pozyskanie nowych klientów. Pozyskanie nowych rynków zbytu. Konsolidacja branż. Umocnienie pozycji na rynku. |
TURYSTYKA MOTYWACYJNA (incentive).
| Średni czas realizacji: 3-14 dni. Ilość osób: 5-20. Cel: Wynagrodzenie kluczowych pracowników. Przedział kosztów: 4.000 + /osoba (PLN). | Wyjazd małej grupy w celu skorzystania z usług dostępnych dla wąskiego grona osób ze względu na wysoką cenę lub specyfikę danej atrakcji czy też miejsca. | Wyprawy alpinistyczne. Szkoła nurkowania. Rejsy na jachtach. Nauka przetrwania. Wyprawy wgląd wulkanów. Nauka sztuk walki. Wyprawy w dzikie tereny. Legalne polowania na dzikie zwierzęta. | Wynagrodzenie za wyniki pracy dla najlepszych pracowników lub kontrahentów. Incentive działa często jako narzędzie lojalnościowe dla pracowników lub kontrahentów firmy. |
| Średni czas realizacji: 1 dzień. Ilość osób: 5-1000. Cel: Energetyzujące występy, poznanie innych kultur, podróż w czasie, doznania estetyczne. Przedział kosztów: 5.000 + (PLN). | Udział w rozrywce wyzwalającej pozytywne emocje, adrenalinę, strach, często ekscytującej. Poznawanie nowych kultur, tradycji oraz zwyczajów.
| Wieczór irlandzki. Wieczór PRL. Pokaz tańca ognia. Nauka samby. Spotkanie z podróżnikiem. Występ zespołu rockowego. Występ gwiazdu kabaretowej. Pokaz fajerwerków. Występ kankana. Koncert hip hop. | Wieczory tematyczne mają na celu zadziwianie uczestników oraz ich rozrywkę. Nauka przez zabawę. Możliwość spotkania wyjątkowych osób. „Poznanie nieznanego”. |
KONFERENCJE I KONGRESY
| Średni czas realizacji: 1-7 dni. Ilość osób: 50 – 10.000 Cel: Prezentacja dokonań, wymiana doświadczeń, konsolidacja branży, rynku. Przedział kosztów: 10.000 + (PLN). | Udział w spotkaniu dla większej ilości osób w konkretnym celu. Uczestnicy wygłaszają przygotowane wcześniej przemówienia oraz wysłuchują zaproszonych prelegentów. | Kongres branży spożywczej. Konferencja sprzedawców samochodów z woj. śląskiego. Konferencja korporacji z udziałem kontrahentów. Międzynarodowy kongres lekarski dotyczący nowych badań. | Dotarcie z ważnymi informacjami do większej ilości osób. Wymiana istotnych poglądów oraz poznanie faktów na większym forum. |
Średni czas realizacji: 1-7 dni. Ilość osób: 10 – 150. Cel: Turystyka krajowa, zagraniczna. Zwiedzanie, poznawanie nowych kultur, tradycji, zwyczajów. Przedział kosztów: 15.000 + (PLN). | Standardowy wyjazd turystyczny, zwiedzanie, atrakcje okolicy oraz hotelu. | Wycieczka do Egiptu. Zwiedzanie Kopenhagi Wycieczka do Barcelony. Program turystyczny w Amsterdamie. | Odwiedzenie wyjątkowych miejsc. Poznanie innych narodowości, nowych kultur, tradycji, zwyczajów oraz języka a także sposobu myślenia. Jednym z celów turystyki jest także wypoczynek. Zmiana otoczenia w jakim na co dzień funkcjonuje osoba. Oderwanie się od codziennych spraw. | |
| – | Dostarczenie skrajnych doznań. Zetknięcie się z niebezpiecznymi sytuacjami. Poszukiwanie adrenaliny. | Wyjazd w rejony ogarnięty konfliktami zbrojnymi. Wycieczki do stref zamkniętych (byłe obszary popromienne, opuszczone miasta) Udział w morderczych wyprawach. Testowanie nieznanych środków psychotropowych.
| Niektóre grupy osób decydują się ryzykować właśnie życie by przeżyć coś skrajnie ekstremalnego. Za tego rodzaju usługi często płacone są spore pieniądze. |
Gdy przyjrzymy się informacjom w tabeli łatwo można zauważyć, że nie każdy rodzaj eventu jest adekwatny dla 200 osobowej grupy uczestników oraz nie każde wydarzenie może potrwać kilka dni. Oczywiście ramy podane w tabeli są uśrednione i zawsze można zorganizować incentive na 100 osób, koszty natomiast takiego przedsięwzięcia będą ogromne. Patrząc na podane wytyczne łatwiej jest wpasować się w odpowiednią konwencję, na przykład: Grupa posiada 30 osób, cel to integracja, termin z dwoma noclegami, miejsce to Polska, budżet około 1000zł/osoba. Organizator powinien zwrócić uwagę na takie opcje jak: szkolenie, gra team building, gra terenowa, wieczór tematyczny, ewentualnie wycieczka turystyczna. Z tych elementów będzie można budować odpowiednie wydarzenie.
Jak widać paleta wydarzeń dla grup jest bogata, a co za tym idzie rynek eventowy może zaproponować wiele bardzo interesujących rozwiązań dla swoich klientów, idealnie wpasowanych w oczekiwania!
TRENDY NA RYNKU EVENTOWYM
Branża MICE to stały element rynku, a jak wiadomo każda wolna gospodarka, będąca na etapie rozwoju prowadzi do milionów transakcji miesięcznie, w oparciu o ceny, popyt na dane usługi oraz podaż produktów. Na rynku eventowym ilość transakcji rośnie a co za tym idzie rośnie świadomość klientów o dostępnych usługach, rośnie także profesjonalizm agencji eventowych. Dodatkową wypadkową tych działań są ciągłe poszukiwania i ciągłe doskonalenie się organizatorów wydarzeń. Jeszcze 10 – 15 lat temu nikt nie sądził, że na wyjazdach firmowych grupy będą brały udział w zajęciach team building. Uczestnicy wycieczek korzystać będą z gier fabularnych czy też wezmą udział w profesjonalnym coachingu, który uwolni w nich drzemiący potencjał. Wszystkie wspomniane działania mają na celu faktyczną integrację, czyli zaplanowany zestaw animacji czasu, który ma zrealizować określony cel.
Gdzie podąża branża eventowa? To bardzo trudne pytanie, ponieważ etap, na jakim znaleźli się organizatorzy wydarzeń to bardzo dynamiczny okres. Rośnie psychologiczna wartość dodana zorganizowanych poza terenem firmy wydarzeń, a ilość uczestników zwiększa się z roku na rok. Pewien odsetek firm wpisał coroczne wyjazdy integracyjne na stałe do kalendarza i wspomaga się w nimi w realizacji celów związanych z zarządzaniem personelem czy też promocją firmy. Imprezy, konferencje, szkolenia, wycieczki, gry team building stały się czołowymi produktami agencji eventowych i wzajemnie uzupełniają się podczas realizacji zdarzeń. Jedno jest pewne – agencje będą coraz bardziej specjalizować się w wąskich dziedzinach działań eventowych, a Klienci z roku na rok szukać będą coraz to bardziej wyrafinowanych i ciekawszych form rozrywki. Sklepik z produktami eventowymi przybrał rozmiary małego marketu, gdzie ilość produktów różnych firm przyprawia już o zawrót głowy. To idealna sytacja dla wszystkich organizatorów wydarzeń.
Event Manager: „Proszę bardzo, oto sklep z produktami eventowymi, proszę się rozejrzeć i wybrać dla siebie najlepszą opcję! Widzę, że Panią interesuje integracja nowego zespołu, w takim razie proszę bardzo, oto świetna gra fabularna o charakterze team building, zintegruje nowy zespół poprzez intelektualną rozrywkę z animatorami. A Pan? Chciałby Pan odpocząć z kolegami pracy, tak? Myślę, że wycieczka nad morze lub w góry będzie najbardziej odpowiednia dla Państwa, proszę tylko pomyśleć, czy ma to być w Polsce czy poza granicami kraju. Widzę także, że ktoś tutaj potrzebuje zorganizować profesjonalny coaching dla niewielkiej liczby managerów, oto oferta coachingu! A dla poważnie spoglądającego szefa firmy, na 20 – lecie działalności, proponuję kongres w wysokiej klasy hotelu o dużym prestiżu. No i przecież nie mógłbym zapomnieć o pani z marketingu w jednej z dużych korporacji, czas na wyjątkowy wyjazd dla top managerów prawda? Proponuję incentive, wszystko już ustalone, spotykamy się na lotnisku!