CO TO JEST EVENT?
Pomyślałem że zacznę od początku, szczerze mówiąc odpowiedź na pytanie zawarte w tytule jest powodem dla jakiego spotykamy się na tym blogu i dlaczego nasza działalność rozwija się w tempie zadowalającym dla ojców założycieli. A zatem po kolei!
Czym jest event? Co w sobie zawiera, definicję można przedstawić jednym zdaniem: Event to zaplanowane i zorganizowane wydarzenie dla grupy osób, osadzone w czasie i przestrzeni, posiadające konkretny cel, czas trwania, przebieg oraz funkcje.
Wiele osób waha się czy zorganizować wyjazd firmowy, zastanawiają się jakie to może przynieść korzyści i czy w ogóle jest sens wydawać pieniądze (często niemałe) na tego rodzaju przedsięwzięcie. Wszystko zależy od kwestii podstawowej, jaką jest typ eventu, który mamy zamiar zorganizować, oraz od celów jakie chcielibyśmy w tym osiągnąć.
Przeczytaj też: Czym są wydarzenia firmowe?
CELE EVENTÓW ZE WZGLĘDU NA RODZAJ WYDARZENIA
1. Impreza integracyjna: celem zabaw integracyjnych jest oczywiście integracja uczestników.
2. Szkolenie: podniesienie kwalifikacji, nauka nowych umiejętności uczestników grupy.
3. Team building: budowanie relacji , poprawa komunikacji, usprawnienie współpracy w zespole, lepsze poznanie się, zespołowe rozwiązywanie problemów.
4. Konferencja/kongres: promocja firmy, podsumowania budżetowe, wewnętrzny marketing, omówienie strategii, wprowadzanie nowych produktów, wystąpienia partnerów biznesowych, ogłoszenie ważnych momentów dla podmiotów rynkowych itp.
5. Wycieczka turystyczna : poznanie ciekawych miejsc, zwiedzanie innych krajów a co za tym idzie kultur, zwyczajów, edukacja po przez podróżowanie, wizyty studyjne.
6. Turystyka motywacyjna (incentive travel): wynagrodzenie najlepszych pracowników, umożliwienie skorzystania z elitarnych oraz rzadkich i często drogich atrakcji, przywiązanie pracownika do firmy.
7. Impreza plenerowa/piknik: promocja firmy, rekreacja dla pracowników, rozrywka, integracja, nawiązywanie relacji z większym gronem osób.
8. Eventy typu outdoor, extreme: sprawdzenie się w trudnych warunkach terenowych, wzbudzenie emocji wśród uczestników, wczucie się w rolę bohaterów filmowych, skorzystanie z elitarnych atrakcji terenowych.
Imprezy masowe: koncerty gwiazd, duże imprezy charytatywne, występy motywacyjne, wydarzenia sportowe, targi.
KORZYŚCI Z ORGANIZACJI EVENTÓW
Co to jest event już wiemy i jak łatwo zauważyć każde z 9 rodzajów wydarzeń ma swoją specyficzną tożsamość oraz konkretne cele, jakie muszą spełnić. Powiesz, no dobrze ale co dalej? A co jeśli cele zabaw integracyjnych zostaną zrealizowane? Jakie otrzymamy korzyści ze szkolania? Co nam da zorganizowanie warsztatów team building? Czy poprawi to jakikolwiek aspekt funkcjonowania firmy? Już odpowiadam, oczywiście że poprawi ale pod jednym warunkiem, że event zostanie zorganizowany w profesjonalny sposób i przy nastawieniu na CEL. Bo to właśnie cel jaki zakładamy jest oczekiwanym przez nas rezultatem, czyli naszą korzyścią z imprezy, szkolenia, wycieczki. Przecież to zupełnie logiczne, że firma wydając pieniądze robi to właśnie w konkretnym CELU a nie tylko dla samej idei pozbycia się kilku tysięcy złotych.
A zatem jeśli miałbym podsumować, to jak najbardziej warto wydawać pieniądze na eventy i warto bliżej przyjrzeć się celom naszych imprez, czy też szkoleń. Poniżej przedstawiam korzyści z poszczególnych rodzajów eventów:
1. Wyjazdy integracyjne – integrując się zdobywamy nowych znajomych oraz przyjaciół, to oczywiste że każdy woli pracować w środowisku osób jakich zna lepiej, i z którymi ma zbudowane bliższe relacje.
2. Szkolenia biznesowe – organizowane poza miejscem pracy pomagają oderwać się od rutyny, podnoszą nasze kwalifikacje, usprawniają procesy komunikacji w firmie, pomagają lepiej zrozumieć problemy z jakimi zmagamy się w pracy.
3. Gry team building’owe – budują lepszy poziom współpracy w grupach, rozwiązując zadania w zespołach musimy polegać na sobie nawzajem, budujemy zaufanie oraz uczymy się delegowania zadań. Solidarnie bierzemy odpowiedzialność za rozwiązanie problemu.
4. Konferencje i kongresy – na konferencjach możemy świetnie wypromować nowe usługi, produkty. Pokazać naszym dystrybutorom jak szybko się rozwijamy. Po przez komunikację z większą liczbą osób budujemy także relacje biznesowe w efektywny sposób.
5. Wycieczki turystyczne – wzbogacają nas o wiedzę jaką chłoniemy nieświadomi, zwiedzając nowe miejsca, kontynenty, kraje. Stajemy się bogatsi o nowe wrażenia oraz egzotyczne doznania. Obycie to jedna z form rozwoju każdego człowieka a podróże świetnie wpływają na ten aspekt.
6. Wyjazdy motywacyjne – motywujemy pracowników do dalszej i wytężonej pracy. Pokazujemy najlepszym z pracowników, lub dystrybutorów że naprawdę nam na nich zależy i że wiążemy z nimi naszą przyszłość.
7. Pikniki firmowe – dostarczamy darmowej rozrywki zatrudnionym. Dostarczamy przyjemnych atrakcji, dziękując tym samym za pracę jaką osoby zatrudnione wkładają w rozwój firmy.
8. Eventy outdoor – pomagamy przełamać bariery strachu, eliminujemy wahanie, oswajamy naszych pracowników z emocjami, jakie mogą utrudniać nam pracę i pokazujemy jak radzić sobie w stresie.
9. Imprezy masowe – dostarczamy rozrywkę na wysokim poziomie, integrujemy uczestników, szerzymy kulturę, wspieramy rozwój sektorów gospodarczych.
Po powrocie powinniście sprawdzić czy wycieczka na jakiej byliście zmieniła coś w Waszej firmie? Czy cel zabawy integracyjnej został osiągnięty i czy dzięki temu poprawiły się relacje między pracownikami w firmie? A może zniknął wieloletni konflikt? Może w końcu ktoś podniósł swoje kwalifikacje i teraz lepiej wykonuje swoje zadania. A może po prostu zbudowaliśmy swoją pewność siebie, ponieważ okazało się, że radzimy sobie całkiem nieźle w zawodach outdoor?
Mam nadzieję że teraz łatwiej będzie Wam dostrzec sens w organizowaniu imprez czy też szkoleń dla pracowników, ponieważ kupując event kupujecie konkretne korzyści! Pamiętajcie że sukces każdej firmy zależy w 100% od ludzi, a przede wszystkim od ich nastawienia do pracy oraz poziomu kwalifikacji, a w te elementy zawsze warto inwestować pieniądze.