ATRAKCJE INTEGRACYJNE ORGANIZOWANE PRZEZ HOTEL
Materiał ten przygotowałem specjalnie z myślą o wszystkich pracownikach działów marketingu i sprzedaży, w każdym z hoteli. A także z myślą o sprzedaży w turystyce, a konkretnie o planie sprzedażowym w hotelu. Sam kilka lat sprzedawałem miejsca noclegowe i organizowałem imprezy integracyjne właśnie od strony hotelu (najpierw jako specjalista ds. marketingu, później już jako manager), znam ten temat doskonale i chyba jestem najlepszą osobą, która może pomóc Wam w sprzedaży usług hotelowych. Oczywiście mam na myśli oferty hoteli dla grup, czyli ofertę integracyjną czy też ofertę konferencyjną w hotelu.
OFERTA HOTELU DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH
Oferta każdego z hoteli powinna być tak samo elastyczna i bogata, jak oferta firmy, która chce się rozwijać i zyskiwać ciągle nowych Klientów. Tak sie akurat składa, że elementy ofert hoteli oraz agencji eventowych idą bardzo często ze sobą w parze. Sprzedawane są razem jako kompleksowe rozwiązania „pobytowo-integracyjno-konferencyjno-turystyczne”. Usługa hotelowa wzbogacana jest ofertą agencji eventowej i tworzy jeden spójny program jaki otrzymuje ostatecznie Klient. Decyzja o wyborze oferty często zależy od tego, jakie atrakcje dodatkowe dla grup zorganizowanych może Klientowi zapewnić hotel. A atrakcyjny hotel to taki, który posiada ofertę integracyjną, bazującą na współpracy ze sprawdzoną i kreatywną agencją eventową. Oferty hoteli dla grup w zależności od czasu i miejsca mogą zostać mocno wsparte następującymi rodzajami uslug eventowych.
ATRAKCJE OUTDOOR
ATRAKCJE – WIOSNA/LATO/JESIEŃ: W tych okresach prym wiodą wszelkie atrakcje typu outdoor (tj. zewnętrzne, na powietrzu), im teren wokół hotelu czy też w jego rejonie lepszy tym więcej możliwości do zaproponowania klientowi korporacyjnemy w hotelu. Atrakcje outdoor możemy podzielić ze względu na swoją specyfikę na:
- Pojazdy mechaniczne: quady, buggy, jeepy, poduszkowce, pojazdy rhino, amfibie, transportery, monster truck’i czyli wszystko co napędzane jest silnikiem.
- Techniki linowe: wspinaczka skalna, ścianka wspinaczkowa, przeprawy linowe, kolejka tyrolska, instalacje linowe, parki linowe, oczywiście ten rodzaj atrakcji mocno uzależniony jest od obecności drzew lub innych stabilnych elementów stałych.
- Dmuchańce, urządzenia dmuchane: ścianka wspinaczkowa, bungee run, mega piłkarzyki, sumo, zamki dmuchane, gladiatorzy, dostęp do prądu i parking hotelowy wystarczy aby z sukcesem zainstalować dmuchańca!
- Atrakcje strzeleckie: wiatrówki, łuki, paintball, ASG, dmuchawki, proce oraz wszelkie urządzenia i przedmioty z jakich możemy strzelać, idealnym miejscem na zabawy strzeleckie są tereny zielone, oddalone od miejskich zabudowań.
- Team building: gry zespołowe możliwe do realizacji na zewnątrz, gry terenowe, gry drużynowe, przeciąganie liny, alkogogle, gry logiczne, platforma, sieć pajęcza, niebezpieczny ładunek, litera A, budowanie noszy itd.
- Atrakcje w powietrzu: loty widokowe, loty śmigłowcami, loty szybowcowe, skoki na spadochronie, paralotnie, motolotnie, loty balonowe.
- Atrakcje na wodzie: rejsy statkami, spływy kajakowe, rafting, żeglowanie, rejsy promami.
GRY I ZABAWY INTEGRACYJNE
ATRAKCJE – ZIMA + CAŁY ROK: Zimą również tętni życie konferencyjne w hotelach. dlatego też plan marketingowy w hotelu oprócz atrakcji narciarskich. powinien uwzględniać rozbudowany zestaw gier i zabaw integracyjnych. Firmy uwielbiają przeplatać zewnętrzne atrakcje śnieżne z kreatywną animacją czasu w hotelach. Wszystkie przedstawione poniżej gry i zabawy integracyjne wzbogacają usługi hotelowe w zimie i przez resztę miesięcy w roku:
- Team building typu kryminał: „Kto zabił pokojówkę”, „Nawiedzony hotel”, „Pokoje” czy też „Sabotaż” – propozycje oparte na dochodzeniach kryminalnych. Oryginalny pomysł na zimowe pobyty dla grup w hotelach.
- Team building integrujący: „Lip Dup”, „Odpicuj Brykę”, „Super bohaterzy nadchodzą”, „Scenariusze LARP”, „Warsztaty filmowe” – oferty idealnie wpasowane w rozrywkową część programu integracyjnego.
- Team building edukacyjny: „Twierdza”, „Bitwa polityków”, „Quiz PRL”, „Starcie liderów”, „Gry wojenne” – uczymy się po przez zabawę, uczestnicy zabaw poznają tajniki historycznych wydarzeń, niesamowitych miejsc i postaci.
- Wieczory tematyczne: „Wieczór irlandzki”, „Wieczór francuski”, „PRL”, „Wieczór średniowieczny”, „Magia kina”, „Noc duchów”, „Casino Night” oraz wiele innych na wystrzałowe wieczory dla grup.
- Wycieczki turystyczne: Muzea, ciekawe miejsce, szlaki widokowe, regionalne atrakcje turystyczne oraz wszelkie inne atrakcje jakie mogą konstruktywnie wypełnić czas pobytu każdej z grup w hotelu.
OFERTA INTEGRACYJNA HOTELU
Jak widzicie pomysłów jest bardzo dużo, a kreatywność naszej agencji na wysokim poziomie, ponadto opinie naszych Klientów mówią same za siebie. My dajemy Wam kolejne narzędzie sprzedażowe i zapraszamy Was, niestrudzonych hotelarzy na wspólną wyprawę w celu kompleksowej obsługi Klienta korporacyjnego. Myślę że po przeczytaniu tego materiału, nie będziecie mieli wątpliwości, że atrakcje jakie oferują agencje eventowe muszę znaleźć się w Waszej ofercie sprzedażowej. Tylko razem możemy oferować Klientom kompletne i ciekawe rozwiązania i tylko wtedy kiedy hotel to rozumie ma przewagę nad konkurencją.
Usługi hotelowe + usługi agencji eventowych = SUKCES!